Sandro Botticelli
Sandro Botticelli's Oil Paintings
Sandro Botticelli Museum
c. 1445 – May 17, 1510. Italian painter.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  
  

Sandro Botticelli.org, welcome & enjoy!
Sandro Botticelli.org
 

Julia Beck
BECK, Julia French Landscape, Grez

ID: 90578

Julia Beck BECK, Julia French Landscape, Grez
Go Back!



Julia Beck BECK, Julia French Landscape, Grez


Go Back!


 

Julia Beck

Swedish, 1853-1935  Related Paintings of Julia Beck :. | Portrait of a woman | GReZ PAR NEMOURS | Boy with tamburin | GRE PAR NEMOURS | Portrait of a woman |
Related Artists:
Bicci, Neri di
Italian Early Renaissance Painter, 1419-1491 was an Italian painter of the Renaissance. A prolific painter of mainly religious themes, he was active mainly in Florence and in the medium of tempera. His father was Bicci di Lorenzo (1373-1452). His grandfather, Lorenzo di Bicci (c. 1350-1427) was also a painter in Florence, a pupil of Spinello Aretino. He painted a St. Giovanni Gualberto enthroned, with ten Saints for the church of San Pancrazio. His journals from the years 1453-1475,
hedvig eleonoras
Hedvig Eleonora av Holstein-Gottorp, född 23 oktober 1636, död 24 november 1715, var svensk drottning och riksföreståndare, dotter till Fredrik III av Holstein-Gottorp och Marie Elisabeth av Sachsen och gift i november 1654 med Karl X Gustav. Hon var med honom i Polen 1656 och i Danmark 1658. Hon var Sveriges drottning i sex år, men de facto "första dam" till sin död 1715, i femtiofem års tid. Hon blev änka 1660 och levde som änkedrottning i ytterligare 55 år. Kung Karl II av England friade till henne något år efter makens död, men hon tackade nej, med den formella motiveringen att hon önskade vara sin döde make evigt trogen. Hon satt i förmyndarregeringarna för både sin son Karl XI och sin sonson Karl XII, 1660-1672 samt 1697, och sedan i rådet 1700-1713, men hade i verkligheten aldrig så mycket att göra med politik, utan var nöjd med att formellt presidera över regeringen och hovet som monarkins symboliska överhuvud och representant. Hon stödde dock den profranska och antidanska policy som fördes av regenterna. Hennes son var djupt beroende av henne i hela sitt liv; då han blev gammal nog att sitta med vid regeringens sammanträden, talade han inte direkt till ledamöterna, han viskade i stället vad han ville veta till riksänkedrottningen, och Hedvig Eleonora frågade sedan regeringen med hög röst vad han ville veta. Då sorgeperioden formellt bröts år 1663 var hon värdinna för omfattande festligheter, och det var i hennes namn Sveriges första fasta teater öppnades i Stora Bollhuset och Lejonkulan 1667. Hedvig Eleonora, "Riksänkedrottningen", hade en dominant och temperamentsfull personlighet och dominerade det svenska hovet totalt fram till sin död. Även efter sin sons giftermål 1680 och fram till sin död 1715 var hon den verkliga drottningen och behöll sin position som "första dam"; sonen kallade henne "drottningen" och sin fru för "min fru". Under stora nordiska kriget var hon 1700-13 representant för kungen, men intresserade sig inte heller nu mycket för politik- vid audienser för utländska sändebud kunde antingen "moltiga" eller gapskratta åt dem. Hon intresserade sig för kortspel och arkitektur. Hon kunde spela kort till inpå småtimmarna. Drottningholms slott samt Strömsholms slott påbörjades av henne. Vid båda slotten lät hon anlägga stora parker i tidens stil.
BELLOTTO, Bernardo
Italian Rococo Era Painter, ca.1721-1780 Bernardo Bellotto (30 January 1720 ?C 17 October 1780) was an Italian urban landscape painter or vedutista, and printmaker in etching famous for his vedutes of European cities (Dresden, Vienna, Turin and Warsaw). He was the pupil and nephew of Canaletto and sometimes used the latter's illustrious name, signing himself as Bernardo Canaletto ?? fraudulently, according to some. Especially in Germany, paintings attributed to Canaletto may actually be by Bellotto rather than by his uncle; in Poland, they are by Bellotto, who is known there as "Canaletto". Bellotto's style was characterized by elaborate representation of architectural and natural vistas, and by the specific quality of each place's lighting. It is plausible that Bellotto, and other Venetian masters of vedute, may have used the camera obscura in order to achieve superior precision of urban views.






Sandro Botticelli
All the Sandro Botticelli's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved